<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d35585353\x26blogName\x3ds%C3%B6ylemedi+demeyin,+%C3%A7izerim+:)\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://cizerim.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://cizerim.blogspot.com/\x26vt\x3d-3367878830323077773', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
bujene

uygunsuz gerçek

Cuma, Şubat 09, 2007

Dünya nereye gidiyor böyle? Geçen aylarda yazdığım "Kış Güneşi" yazısında da bahsetmiştim biraz, dünyamızın dengesi altüst oldu diye... Küresel ısınma şu son senelerde iyice kendini hissettirir oldu. En sıcak yaz, bir türlü gelmek bilmeyen kış, eriyen buzullar, yağmayan yağmurlar, kuraklık... Çocuklarımıza, torunlarımıza böyle bir dünya mı bırakacağız? bir kızılderili atasözü der ki; "Dünya bize atalarımızdan miras değil, biz onu çocuklarımızdan emanet aldık.". Ne kadar doğru bu söz. Bizim dünyayı en iyi şekilde korumamız, gelecek nesiller için en güzel biçimde bakmamız gerekirken emanete hıyanet edip, elimizden geldiğince berbat ediyoruz :(

Geçende üyesi olduğum Fotokritik sitesinin forumlarında dolaşırken şöyle bir afişe rastladım:

Eski A.B.D Başkan Yardımcısı Al Gore tarafından, küresel ısınmayla ilgili yapılmış "Uygunsuz Gerçek" adlı filmin afişi. Film, "En İyi Belgesel Filmi" ve " En İyi Özgün Şarkı" dalında da Oscar adayı. Mutlaka üzerlerine tıklayıp inceleyiniz. Dünyamız için ufak da olsa yapabileceklerimizi okuyunuz. www.iklimkrizi.net'ten de daha detaylı bilgiye ve filmin fragmanlarına ulaşabilirsiniz.

Lütfen bu afişi, haberi ulaşabildiğimiz kadar kişiye ulaştıralım. Dünyamız için elimizden geldiğince bir şeyler yapalım.

Etiketler: ,

  1. Blogger Serra said:

    oLaya bakar misin. Canim ben yakLa$ik 5 saat once bugunku Science & TechnoLogy derSinde bu fiLmi izLedim. "Inconvenient Truth" gercekten de cok biLgiLendirici diebiLirim. 4 haftadir gLobaL isinmayLa iLgiLi biLgi ediniorus, hocamiz mufredati boLe ayarLami$ti. DiebiLirim ki burda cok onem veriLio. Al gore da bu konuda eLinden geLeni yapmi$. Adam baya ugra$mi$, reddediLmi$ vs ama $uan artik dunya kabuL edio kureseL iSinma`yi, nihayett! elimizden geLeni yapmamiz Lazim ama bizim de.

    ~Serra

  1. Blogger ---OPTiO--- said:

    canim benim ..bu yaz son 1500 yilin en sicak yazi olucak dedi alman haber kanallarindan birinde ....korkuyorum ...aslinda inan biz insanlardan daha cok dünya korkuyo gidisatina...senin cizdigin bu harika resim oldugu gibi kendini anlatmis zaten ...simdi fragmanlari izlemeye gidiyorum.....cok öpüyorum canimmm.....

  1. Blogger LaMa said:

    Ustun kulturlu Lama'nin bu filmden haberi yoktu, Bujene'ye tesekkur ederiz:)Gecenlerde okulda gosterilmis bir klub tarafindan, haberim olsa kacirir miydim :S
    Beles izleme imkani bulursak yine izleyelim bakalim;)
    Bu dunyacigi gulumsetmeyi basarabiliriz degil mi arkadaslar, haydi el ele!

  1. Anonymous Adsız said:

    Çok üzücü...Bu dünyaya yeni hayatlar getirmek, şu noktadan sonra ne derece doğru olur ciddi ciddi düşünülmesi lazım.

    esinperisi

  1. Blogger Kübra said:

    kesinlike gitmek istiyorum bu filme..
    belki bu konuda daha bilinçli olabiliriz..
    bilgilendirmen için teşekkürler bujene sevgiler..

  1. Blogger bujene said:

    Serra, filmi izledin demek :) Ben de izlemek istiyorum ama sanırım Malatya'ya gelmeyecek. Ya dvd'sini bekleyeceğim ya da İstanbul'a gidince izleyeceğim... Malesef Türkiye'de henüz bu küresel ısınma gerçeğinin farkına varamadılar :( Son zamanlarda yağışın fazla olmaması sebebiyle tv.lerde bahsedildi ama kimse de bununla ilgili ufak da olsa şunu bunu yapalım demiyor :( İnşallah tez vakitte bilinçlenir insanlarımız...

    Optiom, demek öyle diyor Alman televizyonları, ne kadar üzücü yaa :( Korkmaz mı insan son 1500 yıl ne demek ya :S İnşallah bu son en sıcak yaz olur, dünyamıza gereken ihtimamı göstermeye başlarız bundan sonra. Ben de öpüyorum çok...

    Lama, mutlaka seyret filmi ;) Ben de çok istiyorum seyretmeyi ama imkanlar yok malesef burada. Evet dünyayı gülümsetebilsek keşke...

    esinperisi, çok haklısın. Ben de bu konuyu çok düşünüyorum. Dünya'nın geleceği bile belli olmazken bu dünyaya can getirmek çok büyük sorumluluk ister.

    kubi$, rica ederim... İnsanlık görevi bu aslında teşekkürlük bir şey yok ;) Bence de izle filmi ve izledikten sonra yorum yaparsan sevinirim :) Sevgiler...

  1. Blogger nilay said:

    Sevgili Bujene ;
    tüketmek ,bencillik ,sahip olma hırsı insanın yaratılışında var maalesef...bir kısım bilinçli ,iyiniyetli insanın göstereceği özenle ,dünyanın kurtarılacağına inanmıyorum ben...çünkü güç elde edebilmek için uluslar silahlanarak ,yok ederek ,kimyasallar üreterek sonunu hazırlıyorlar dünyamızın...sahip olma yada güç elde etme hırsına yenik düşecek dünyamız...
    biz şanslıyız...bugünlerin kıymetini bilelim yeter :)

  1. Blogger Unknown said:

    BUjene'cim bende Turkiye'deki ailemle su son gunlerde hep u konuyu konusyorum inan.Annem bu sene neredeyse kis olmadigini,yagmur yagmadigini soyluyor biz ise bir turlu gelmek bilmeyen bir kis yasiyoruz,kiz bitiyor derken korkunc bir sogukla karsi karsiya kaldik.Umarim cok gec kalmadan briseyler yapilir...

  1. Blogger Berceste said:

    Buralarda her Allah'ın günü TV'da mutlaka bu konuya değiniliyor. Ben de Çevre ile ilgili bir kursa katıldım. Bu filmi mutlaka seyredin diye önerdiler ancak gidemedim :(
    Benim blog'da Temmuz ayını azıcık karıştırırsan en az 3 başlık görürsün :) Sevgiler...

  1. Blogger bujene said:

    Nilay, çok haklısın ama damlaya damlaya göl olur derler. Hep birlikte birşeyler yapmaya çalışırsak, hiç olmazsa çocuklarımıza Dünya'yı ve çevreyi koruma bilincini aşılarsak belki ileride onlar da rahat eder bu konuda. Keşke büyük milletler silahlanmaya harcayacakları vakti parayı dünya için de harcasalar...

    Gülenay, şu anda bahar gibi burası :S Hava hala karar veremedi nasıl olacağını. Bize Malatya'ya geldiğimizde "Her 29 Ekim'de kar yağar, yağan kar da bahara kadar yerden kalkmaz." demişlerdi. Ocaktı galiba ilk karın düştüğü zaman ve 1 hafta önce yağan kardan şu anda eser kalmadı. İnşallah dediğin gibi birşeyler yapılır.

    Berceste, keşke oralardaki gibi burada da bahsetseler azıcık. Anahaber bültenleri magazin haberlerinden geçilmiyor ne yazık ki :( Geçmiş yazılarına bakmamıştım, şimdi bakacağım hemen. Sevgiler...

  1. Blogger kamiş said:

    Merhaba Bujene, blogunu yeni keşfettim ve çok beğendim. Çizimlerin çok güzel. Ayrıca fotoğrafalrın hiç de amatör değil.Seninle tanıştığıma çok memnun oldum yani. Son yazınla ilgili ben de filme gitmek istediğimi söyliim dedim.Sevgiler, saygılar..

  1. Blogger ---OPTiO--- said:

    canim ben döndümm :)))kocaman öpüyorum seniiii

  1. Blogger Tuba said:

    Valla benimkisi tamamen farkli bir yorum olacak. Ben daha senin bloguna ancak bugun gelebildim sevgili Bujene. ve cizimlerine hayran kaldim, bunlari bir yerlerde degerlendindiriyor musun merak ettim, sevgilerle,

  1. Blogger sammy said:

    Bujene,
    bakıyorum sen de uzun zamandır yoksun. Nerelerdesin?

  1. Anonymous Adsız said:

    Bujene canim coktan ugrayamadim. yeni evimin hazirligiyla mesguldüm. Tam bitiremesemde icine girdim. Seni de ziyarete caya beklerim sevgiler Sonia...

    Yeni adresim:
    http://soniavarol.com

  1. Blogger Unknown said:

    Bujenecim nerelerdesin?Hadi ben yoktum sen neelerdesin.Insallah iyisin.Sevgilerimle
    Aeo
    Gulenay

  1. Blogger pecete said:

    Canım lamam, cicim lamam sayesinde sizi bulmak çok güzel oldu. Küresel ısınma benim feci canımı sıkıyor. Hele ki kayıtsız kalınınca nevrim dönüyor. Dünya büyük ya bir şey olmaz mantığı...Gıcık oluyorum gıcıkk... sevgiler...

  1. Blogger bujene said:

    kamiş, hoşgeldin :) Ben de tanıştığıma memnun oldum. Filme gidersen benim için de izle, buralarda malesef oynamayacak :(
    sevgiler çokca...

    Optiom, ben de öptüm çok :) hoşdöndün ;)

    Tuba, çok teşekkür ederim beğenilerine :) Henüz bir yerlerde değerlendiremiyorum, keşfedemediler beni :P :)) İleride güzel işlerde görebilmeyi isterim tabi ki çizimlerimi kısmetse ;) sevgiler..

    Sammy, buralardayım. Misafirdi, tembellikti derken Mart ayını yarılamışım bile. Artık güncellemeliyim di mi :)
    sevgiler..

    Sonia, yeni evin çok güzel olmuş, eline sağlık, güle güle kullan. Özellikle renklerine bayıldım. En kısa zamanda ziyaretine geleceğim ;)

    Gülenay, buralardayım. Malum huyum yüzünden biraz da misafirlerim yüzünden ilgilenemedim buralarla... Teşekkür ederim sorduğun için, sevgiler ;)

    Peçete, o zaman "yaşasın Lama" diyelim, her zaman beklerim :) Küresel ısınma hepimizin canını sıkıyor malesef :( Geçen gün biraz yağmur yağdı diye nasıl sevindik eşimle, ama hepsi o kadarmış :( Havalar hala karar veremedi ne yapacağına sayemizde. İnşallah hepimiz daha çok bilinçleniriz bu konuda. Sevgiler...

  1. Anonymous Adsız said:

    selam blogunuzdaki cizdiginiz resimleri gordum cok begendim rica etsem banada cizermisiniz bitane.
    benim kafamda sole bi resim var:
    mutfakta bi kiz cikolatali pasta yapiyor agzina filan biraz cikolata bulasmis.
    saclari yukardan baklanmis.
    :D
    bana bole bi resim cizerseniz cok sevinirim

    sevgilerimlen
    tuba
    www.blogcu.com/tubaninmutfaksayfasi

  1. Blogger Ceylin ve Mert said:

    merhaba bujene,

    size biraz alakasız bir konuda soru sormak istiyorum.cevaplarsanız çok sevinirim. sayfanızın başındaki resmi çooook begeniyorum, aynı şekilde lama mutfakta'daki çiziminizde çok güzel, ellerinize sağlık... ben de kızımın sayfası için böyle bişiler çizmek istiyorum. mumkunse hangi programda bu çizimleri yaptığınızı yazabilir misiniz? çok karışık değilse bende ugrasıp yapmak istiyorum cunku :)))))

    sevgiler,
    senem brumendi

  1. Anonymous Adsız said:

    piiss tembelim benim....tembel bujim...hani yeni post yaa..yaz artik.....bak kiziyorumm....ciddii kizdim.all iste küsücem bi de üstüne..hih...anladi sen ...neysee yaz dedim iste ..baskada bisey demicem..öpmüyorum simdii..sen yazana kadarda öpmicem seni :))

  1. Blogger LaMa said:

    Agzina saglik Optio'm!
    Opucuk filan yok Bujene'ye! Bekletiyor bizi 5 haftadir (1 ayi gecmis yaa!!!!)
    Sabrimizi deniyor tahminimce ;)

  1. Blogger LaMa said:

    Soylemeyi unutmusum! bOyle giderse sana degil opucuk, tukuruk bile yok haha :) Hic insan arkadasina tukurur mu deme, ben Lama isem tukururum ama sana tukurmicem bi sure :D Kiyicam sana, kiyma yapip kofte yapicam...

    Sevgili okurlar,
    Ne demek istedigimi anlamadiysaniz kusura bakmayiniz,Bujenecan anladi nasil olsa ;)

  1. Blogger pinomino said:

    bujenecim dil yarası logosu için ellerine sağlık:)
    yerleştirdim bloguma:)
    sevgilerimlee:))

  1. Blogger ---OPTiO--- said:

    lamacim ben anladim seni :)) hehe ona tükürükte yok evet..öpücükte yok..bu gidisle saglam bi cekicem kulaklarini zaten....
    bujimmm
    yaaaaaa
    kizdirma beni
    ee
    hadi
    hani yeni post
    cok ayip bak
    olmuyo böyle
    ahada gidiyorum..istede gittim
    öpmicem seni
    bekleme hic...
    kiyalim biz buna lama evet haklisin kesinlikle...
    köfte köfte :D

yorum yaz


Free Hit Counter