<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d35585353\x26blogName\x3ds%C3%B6ylemedi+demeyin,+%C3%A7izerim+:)\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://cizerim.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://cizerim.blogspot.com/\x26vt\x3d-3367878830323077773', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
bujene

etkinlik zamanı :))

Salı, Ocak 16, 2007

Bu ay yemek etkinliğine ev sahipliği yapan arkadaşımız sonia'a teşekkür ederek sözlerime başlamak istiyorum...

Her zaman yumurtanın kapıya dayanmasını beklerim ya bunda da öyle oldu velhasıl :)) Aslında buna benim unutkanlığım da eklendi. Dün akşam baktım ki ayın 15'i, "eyvahlar olsun." dedim. "Bugün etkinlik vardı". Neyse ki, evde malzemem vardı da hemen bu çorbayı yapıverdim :) fotoğraflama işini ertesi güne bıraktım. Zira gece flaşsız çekim yapmak oldukça zor oluyor ve çekeceğiniz ürünün doğal güzelliğini pek ortaya çıkaramıyorsunuz. benden size ufak bir tavsiye ;) yemeklerinizin fotoğraflarını çekerken mutlaka gündüz ışığını kullanın ;) Sonuçlar çok daha iyi olacaktır... Eğer ortam karanlık ve o anda çekmeniz gerekiyor ise, kesinlikle flaş kullanmayın. Ürünün yanına masa lambası gibi harici ışık kaynakları koyun. Ve makinenizi sabit bir yere koyup (titremesini önlemek için) kendi kendine çekim, yani self timer moduna ayarlayın o şekilde çekimlerinizi yapın. Gevezeliğime burada son veriyorum ve tarife geçiyorum :)


Malzemeler

- 1 su bardağı pirinç
- Aldığı kadar su
- 1 su bardağı yoğurt
- 2 kaşık tereyağı
- nane
- 3 çay kaşığına yakın tuz.

Yapılışı

- Pirinci ayıklayıp yıkadıktan sonra tencereye koyun. Üstüne birkaç parmak aşacak şekilde su ekleyip orta ateşte haşlanmaya bırakın.

- Yoğurdu ayrı bir kasede krema kıvamına gelinceye kadar çırpın. Pirinç haşlandıktan sonra yoğurdu yavaş yavaş pirincin üstüne ekleyin. Bu arada pirinç haşlanırken su kaybı olacaktır mutlaka su ilavesinde bulunmayı unutmayın ;) yanmasın yoksa...

- Yoğurdu ekledikten sonra bir taşım kaynatın ve tuzunu ekleyip, altını kapatın.

- Tavada tereyağını kızartın. Çorbayı kaselere koyun ve üstüne tereyağını gezdirin. en son da naneyi ekleyin :)

Çorbamız hazırdır afiyet olsun...

Bu çorba Ramazan'da soframızın vazgeçilmeziydi. Hem pratikliği, hem zahmet vermemesi hem de lezzetiyle favori çorbamdır :) Bu arada bu tarifi annemden alalı epey oldu. İsmini unuttum. İnternette araştırmaya da üşendim. Adının ne olduğunu bilen varsa söylerse sevinirim ;)

Etiketler:

  1. Blogger LaMa said:

    Efenim oneriler icin cok bir tesekkur ederek sozlerime baslamak istiyorum ve basladim:)
    Bujenecigim bu yayla corbasina benziyor sanki gibi geldi bana ama..Istersen bir de annecigine sor:)
    Sevgilerimle

  1. Blogger vildan said:

    ellerine sağlık bucencim. gayet şık bir sunum ;)

  1. Blogger sammy said:

    Bujene;
    ben yoğurdun içine bir tane yumurta ve bir kaşık un ilave ederek, biraz da içine ılık su koyarak ilave ediyorum pişmiş pirinçlerin içine. Yağı yakmadan üstüne gezdiriyorum ve naneyi de serpiştiriyorum. Çok lezzetli oluyor. Seninki de bir o kadar hoş ve lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık.

    Bu arada Pinoya koyduğun yorumlardan çocuk kitapları hazırlamayı düşündüğünü okumuştum yanılmıyorsam. Nasıl gidiyor çalışmalar? Kendin mi yazacaksın metinlerini de? Yoksa uzun zamandır bu nedenle mi yoksun?:)

  1. Blogger Serra said:

    eLLerine sagLik canim, afieth oLsun.. ;)

    ~Serra

  1. Anonymous Adsız said:

    bu çorba çok güzel olur ve içerken ferahlatır ve ben çok severim,canım da istedi ama gece 12 de çorba yapılmaz ki..selamlar..

  1. Anonymous Adsız said:

    Ellerine sağlık canım,resim süper görünüyor,eminim tadı da öyledir...Resim tüyoları içinde teşekkürler :)

    Selam ve sevgilerimlee

  1. Blogger bujene said:

    lama, evet yayla çorbası olabilir :) en iyisi anneme sormak galiba. sevgiler sana da...

    teşekkürler vildo :)

    sammy, bir dahakine senin tarifi de deneyeceğim ;) annem yumurtayı hiç sevmez, sanırım ondan bu çorbaya yumurta katmadı hiç. teşekkür ederim önerin için.
    evet planlarda var çocuk kitabı çizimleri ama henüz düşünce aşamasında :) başlamadım yani. yok benim ortalarda olmamam tamamen tembelliğimden :P eğer çocuk kitabı işi olursa burada da paylaşacağım :)

    serra çok teşekkür ederim ;)

    süheyla, evet dediğin gibi çok ferahlatıyor insanı, nanesinden mi pirincinden mi bilmiyorum :) sevgiler sana da...

    serinmavi, çok teşekkürler ve rica ederim :) benden de çok sevgiler sana :)

  1. Anonymous Adsız said:

    Sevgili Bujene,
    Siteni bugüne kadar (hazırladığın bütün o güzel etkinlik logolarına rağmen) nasıl keşfedemedim diye kendime nasıl kızıyorum bilsen.
    Çok beğendim ve seni kutluyorum.
    sevgiler
    İpek

  1. Blogger sevdamavisi said:

    Sevgili Bujene,
    Bir yayla çorbası bu kadar güzel görünebilir. ellerine sağlık

  1. Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said:

    Merhaba çizimlerinizi gerçekten çok harika buluyorum ellerinize sağlık. Ben bu harika çizimleri hangi programda çizdiğinizi merak etim çizdiğiniz programın ismini bana Rica etsem e-mail yoluyla yollarmısınız tabaktaa@gmail.com yollarsanız çok sevinirim.
    Hoşa kalın.

  1. Anonymous Adsız said:

    SOğuk kış günlerinde daha güzel bir yemek varmıdır. Bayılırım herçeşit çorbaya ...

    ellerinize sağlık

    http://misss.blogcu.com

  1. Blogger ---OPTiO--- said:

    canim benim..ellerine saglik..nefis görünüyo nefiss...tarifi sonra gelip alicam :)) ama cidden 100 +zerinden 300 verdim ben bu tarife..off off..ben gelince banada yap olar mii..bitanem..kocaman öptüm seniii..bujimmmmm..muckss yanii :)

  1. Blogger ---OPTiO--- said:

    bu arada hahaha..cok güldüm kendime :)) bu yayla corbasii ...yani en sevdigim corbalardan biri..yani aslinda ezbere biliyorum ama..tarifi sonra gelip alicam dedimya :)) hahah..ama ben yinede senin elinden yemek istiyorum...kocaman öpüyorum bitanemm

  1. Blogger ArMeda said:

    Merhaba canım bende yumurta ve un ilave ediyorum oğlumun en sevdiği çorba tabi benimde ellerine sağlık canım.ayrıca Lamanın bannerinde bayıldım süper olmuş bizde isterizz:))) sevgiler...

  1. Blogger nilay said:

    merhaba Bujene :)
    yaz kış vazgeçemediğim bir yemektir çorba ,yemek öncesi sindirim sistemine ve mideye çok faydalı olduğunu düşünüyorum...yayla çorbası da çok lezzetli olur ,ellerine sağlık :)
    Ayrıca çizgilerin harika ,etkinlik logolarını ve bazı blogçuların başlıklarını senin hazırladığını farkettim...harika :) ben resim yapıyorum...yağlıboya ,karakalem.Bilgisayarda yapılan resimler özel bir programla yapılıyor olsa gerek...çizimlerin içinde ellerine sağlık

    sevgiler

  1. Blogger ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI said:

    Merhaba Bujene'ciğiiim,
    Söylemedi demeyin çizerim dediğin için başka hiiiiç birşey düşünmeden yazıyorum;)))bana da çizetmisiiiin;))
    Lama'yı çok kıskandım;))Süper olmuş ellerine sağlık şaka bir yana bana yardımcı olabilirsen gerçekten çok sevinirim;)Mail adresini aradım ancak ulaşamadım benim mail adresimi vermek istedim belki benim için de bir iyilik düşünürsün günün birinde diye;))
    zuhalyalcin@gmail.com
    SEVGİYLE KAL...
    NOT:Maalesef iş yoğunluğum dolayısı ile etkinliğe katılamadım ancak herkes yine süper şeyler yapmış ellerinize sağlık;))

  1. Blogger Açalya said:

    Fotograf cekimi onerilerin icin tesekkurler Bujene, ayrica ellerine saglik.

  1. Anonymous Adsız said:

    cok guzel bir corbaya benziyor ellerine saglik sitene bayiliyorum ara sira gelip cizimlere bakiyorum..

  1. Blogger Unknown said:

    Bujene'cim benim corbada yumruta kapi oldu.Hatta benim yumurta kapidan cikmisti:))ama olsun yetistik ya sen ona bak:)

    Sevgiler

  1. Blogger Berceste said:

    Yahu bir hatun bu kadar mi marifetli olur, ciziyor, cekiyor, pisiriyor... Ohoooo, neyi hobi edindi isem hatunda alasi var :D Bir de uzerine mutevazi!
    Ellerine saglik...Mutevaziliginin hic kaybolmamasi dilegi ile...

  1. Blogger Hülya said:

    Yemek bahane,çizimler şahane.Kabiliyetim olsa ben bu renklerde,bu ruh haliyle çizmek isterdim herhalde.Zuhale katılıyorum ben de.Hani bize de bir kol kanat gerseniz de şöööle günebakan tarlalarında koşup duran bir çocuk olabilsem.Lamaya çok imrendim ben.Yemyeşil gözlerine,önlüğünün zerafeti,laptopunun elmasına...Sizi yürekten tebrik ediyorum ben.Yolunuz hep açık olsun:)))

  1. Blogger bujene said:

    acemi aşçı, çok teşekkür ederim beğenine, güzel sözlerine :) her zaman beklerim, sevgiler...

    sevdamavisi, çok teşekkür ederim, beğenmene sevindim :)

    tabakta, maili yolluyorum hemen, teşekkür ederim güzel sözlerin için ;) her zaman beklerim, sevgiler...

    zerrin-misss, değil mi çorba gibisi yok. sıcacık insanın içini ısıtıyor :) hastalıklar için birebir...
    sevgiler...

    optiom, hihihihi :)) sen gel hele, çorba da yaparım yemek de (yalnız yemek konusunda söz vermiim, biliyosun ben pek maharetli değilimdir ama hamur işlerini iyi yaparım :))) eminim sen benden daha güzel yapıyorsundur ;) öperim ben de çok. sevgiler...

    armeda, un ve yumurtayı bir dahakinde ben de deneyeceğim merak ettim doğrusu :) banner'ı beğenmene sevindim ben de, lama gibi çok cici oldu dimi :D sevgiler...

    nilay, haklısın çorba vazgeçilmezlerden gerçekten :) çizimleri beğenmene de sevindim :) evet pc.de çizim programlarında yapıyorum. yağlı boyayı hiç denemedim hayatımda ama denemek istediklerimden :) senin de çalışmalarını görmek isteriz, sevgiler...

    zuhalyalcin, çok teşekkür ederim :) hem çizimi hem de tarifi beğenmene çok sevindim. mail adresini aldım, mail'den haberleşiriz ;) sevgiler...

    acalya, rica ederim ben de teşekkür ederim, sevgiler...

    asya yusof, çok teşekkür ederim beğenilerin için, sevgiler...

  1. Blogger LaMa said:

    Kulaklarim cinlatilmis dolayisiyla bir selam vermem lazim diye dusundum :P
    Herkese sevgiler :)

  1. Blogger ---OPTiO--- said:

    ahh bujimm..canimin icii...biricik arkadasim....ben gelim..ikimizden bi kisi ancak olur zaten :D iki tembel ya da oturur yemek memek yapmayiz..hadin disari derizz..ayy keske gelebilsemm...ya da sen gelsen yanima...ahh ahh nerde o günlerr....kocaman öpüyorum bitanem...iyi sabahlarrr...

  1. Blogger munevver said:

    Sevgili Bujene,günaydın...Sana ve Gülenaya verdiğim sözü nihayet tuttum ve Çikolatalı sufleyi yazdım Görmek istersin diye haber vereyim dedim..
    Sevgiyle,nanelimon..

  1. Blogger bujene said:

    optiom, hehehe valla biz evde yemek de yapmayız dediğin gibi dışarısı ne güne duruyor :)) keşke yakın olsak valla ne güzel olurdu. ben de öperim çok seni ;)

    münevver, tarife baktım yorum bile bıraktım :) haber verdiğin için çok teşekkürler. harika olmuş yine, ellerine sağlık ;) sevgiler...

  1. Blogger Yemekbahane said:

    merhaba ,

    Ben de bloğuma özel bir header istiyorum.Bu konuda ne yapmam gerek, beni yönlendirebilir misin?
    Bana mail atarsan çok memnun olurum.

    Sevgiler,
    Müge
    www.yemekbahane.blogspot.com
    mu_ge_77@yahoo.com

  1. Blogger Unknown said:

    Bujene bacim,sana ve corbana mesaj yazmistim bayada olmus idi.Goremedim kacti gittimi acaba:))

    Sevgiler bu vesile ile.Suflenide afiyetle ye:))

  1. Blogger bujene said:

    gülenay, uyardığın için çok teşekkürler :) ben mailimden bakıyorum genelde gelen mesajlara ama buradaki bazı mesajlar mailime gelmemiş. beni uyarman çok iyi oldu bundan sonra blogger'dan da takip edeceğim ;)
    evet çorbaları son anda yetiştirmişiz ama yetişmiş olması önemli di mi :) eline sağlık senin de çok. sufle de çok güzel olmuş gerçekten, münevverin ellerine sağlık :)

    berceste, senin yorumun da maalesef mail adresime gelmeyenlerden, çok kusura bakma geç farkettim... ayrıca mahcup ediyorsun beni :) teşekkür ederim tüm güzel sözlerine. bu arada yemek konusunda kesinlikle geçemem seni, bendeki photoshop marifeti :P çok teşekkürler sana da :)

    hülya, çok teşekkür ederim güzel sözlerine :) bu arada senin mesajın da mail adresime gelmeyenlerden, geç farkettim, kusura bakmazsın umarım. çizim konusunda yardımcı olurum tabi, sevgiler :)

    lamalama :)yaw bu blogger'ı napcam ben :) msjlar hep kaynamış, ama çektim çıkardım tozlu sandıktan :)) selamlar, sevgiler sana da ;)

    yemek bahane, merhabalar... mailini aldım :) yakında mail atarım sana, oradan haberleşiriz, sevgiler...

  1. Blogger LaMa said:

    Inan tam Bay Lama'ya "Bujene benim yorumu yayinlamadi,yoksa beni aritk eskisi gibi seeeemio mu:(((" diyordum , O da "Bir aksilik olmustur, gormemistir" diyordu ki saniye gecmeden olayin ic yuzunu ogrendim :)))
    Gmail ayni konulu mailleri ust uste bindiriyor ya sagolsun ,yorumlarin gozden kacmasi normal bu kadar cok gelince ozellikle.

    Ben birsey soracaktim ,yeni kapi siparisi verdiniz mi :D :D :D

    Gorusmek uzere,
    esenlikler afiyet dilerim :P

  1. Blogger bujene said:

    lama, yorum gönderirsin de yayınlamam mı aşkol :)) ben msn adresime ayarlamıştım anında görmek ve yayınlamak için :) ama bu da sorun çıkarmış, hain hotmail...

    ayrıca kapı olayı ne ola ki, yoksa kişiye özel lama etkinliği mi :)) öyleyse puanlarımı 1000'e tamamlattırmam haberin olsun :P

  1. Anonymous Adsız said:

    Bujene'cim harika görünüyor demekki sen sadece çizimlerinle değil yemeklerdede ustasın enfes görünüyor

  1. Anonymous Adsız said:

    Sevgili Bujene, blogünü Lamanın sayfasındaki güzelliği takip ederek buldum, eline sağlık:) bu çorba da yayla çorbası, ben de ne zamandır tarifini düşünüyordum, iyi oldu. bunu artan pilavla da yapan arkadaşlar var, ben de gecenlerde artan pilavım için düşünmüştüm:) artık bir dahakine,
    en iyi dileklerimle
    Dr Fatma Sılan

  1. Blogger LaMa said:

    Ah Bujene'm ,
    Senin puanlar bini ,iki bini asti amma :(
    Mutlaka bi yolunu buliciim,gorursun sen :P

  1. Blogger ---OPTiO--- said:

    canimmm , bitanem..ne zaman kendini anlatiyosun bakim sen...sobelendin...hadi tembeim menim...cabucak yazzz..canimsin..muckssss

  1. Blogger Damak Tadı said:

    Canım bu çorba Lama'nın da yazdığı gibi yayla çorbasına benzemiş..Harika görünüyor ellerine sağlık..

    İnşallak çocuk kitabı işin olur bizlere müjdeli haberleri verirsin..Çizimlerin harika ellerine sağlık tatlım..

    Sobelenmişiz haberin ola..))
    Tekrar ellerine sağlık..


    Sevgiyle kal..

  1. Blogger Unknown said:

    Bujenecim bloglar arasi oyundan haberin vardir sanirim.Zira seni mimledim guzelim.Bekliyoruz artik.:)

  1. Blogger bujene said:

    kirazdalı, çok teşekkür ederim :) öyle çok güzel yemekler yapamıyorum ama karnımız doyacak kadar yemeğimiz oluyor evde :)) teşekkür ederim beğenmene, sevgilerle...

    Dr. Fatma Sılan, bloguma uğradığınız için çok teşekkür ederim :) evet dediğiniz gibi yayla çorbasıymış. artan pilavla hiç düşünmemiştim, aslında çok iyi bir fikir bir dahakine ben de deneyeceğim :) her zaman beklerim, sevgiler...

    lamalama, hayır benim puanım 900 bir kere :)) bin ikibin değil ;)

    optiom :) şimdi de konuşuyoruz msn.den bu akşam, olmadı yarına anlatıcam inşallah :) görüşmek üzere, öperim ben de...

    damak tadı çok teşekkür ederim :) evet yayla çorbasıymış, çocuk kitabı işi olunca inşallah burdan haber vereceğim :) optiom sobelemiş beni de :) en kısa zamanda yazacağım ben de, sevgiler...

    gülenay, teşekkür ederim çok :) ikinci kez mimlendim :) en yakın zamanda anlatacağımdır kendimi ;) sevgiler...

  1. Blogger pinomino said:

    bujenecim hayırlı uğurlu olsun yeni template'in..çok şeker:)
    çok çok öpüyorum..
    sevgilerr:)

yorum yaz


Free Hit Counter