<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d35585353\x26blogName\x3ds%C3%B6ylemedi+demeyin,+%C3%A7izerim+:)\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://cizerim.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://cizerim.blogspot.com/\x26vt\x3d-3367878830323077773', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
bujene

kabak graten

Cuma, Aralık 15, 2006

Bu ayki yemek etkinliğinin konusu kabakgiller. Etkinliğe ev sahipliği yapan Vildan'a bu güzel konu için teşekkür ederiz öncelikle. Vildan'ın söylediğine göre epey ilgi varmış, bu da benim gibi mutfağında tek çeşit kabak yemeği pişirenler için gayet güzel birşey :) Etkinlik özetlerinde şimdiye kadar öyle çok çeşit kabak tarifi gördüm ki, kabaktan bu kadar çok farklı tarif çıkacağını bilmezdim. Benim bildiğim bir tatlısı, bir böreği, bir de yemeği olur :) Sanırım bu da mutfak konusunda ne kadar beceriksiz olduğumu açıklıyor :))

Gelelim tarife... Her zamanki "işimi en son güne bırakma" huyum yüzünden tarifi bulma işini de dün hallettim. İnternette yaptığım araştırmada karşıma onlarca tarif çıktı, yılmadım hepsine baktım :)) Ve sonunda karnıbaharı bana sevdiren ve zevkle yememe sebep olan bu tarifi buldum. Tabiki kabaklı olanını ;)

Kabak Graten

Malzemeler

- 1 kilo kabak
- 1,5 yemek kaşığı tereyağı veya margarin
- 4 yemek kaşığı un
- 2 su bardağı süt
- 1 tutam karabiber
- 100 gr. kaşar peyniri (ben göz kararı rendeledim, ihtiyaca göre daha fazla da olabilir)
- tuz

Yapılışı

- Kabakların kabuklarını soyun ve doğrayın. Tencereye tüm kabakları atın, üzerine su ve tuz ilave edip haşlayın. Kabaklar haşlandıktan sonra suyunu süzmek için tencereden süzgece alın.

- Beşamel sos için; tereyağı eritin, un ilave edin ve un kızarıncaya kadar kavurun. Sütü yavaş yavaş çırpma teli yardımıyla tencereye dökün. Orta ateşte kaynayıncaya kadar karıştırın. kaynamaya yakın karabiberi ilave edin ve ocaktan alın.

- Haşlanmış kabakları tepsiye dizin ve çatalla ezin. Üstüne beşamel sosunu dökün. Bir kenarda duran rendelenmiş kaşar peynirini sosun üstüne eşit bir şekilde dağıtın.

- Önceden ısınmış fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.

Afiyet olsun...

Fotoğraf çekimi bittikten hemen sonra tadına baktım, gerçekten hem karnıbaharlısı hem de kabaklısı ikisi de birbirinden leziz. kesinlikle tavsiye ederim ;)

Etiketler:

  1. Blogger sammy said:

    Bujene;
    blogunu açıp "Kabak Graten" i görünce yanlış yere tıkladım diye çıkıyordum ki, başlık resminden geri döndüm. Ne marifetler var sende böyle, çizerlik, fotoğrafçılığın yanında bir de "leziz tatlar yaratıcılığı". Ellerine sağlık. Hafta sonu fırsatını bulursam malzemelerini alıp denemek isterim tarifini. Bakalım sonucunu bildiririm sana da:))

  1. Blogger ---OPTiO--- said:

    canimmm harika görünüyoo....bujim beeee..valla astin sen kendini..ben sana sölim....istanbuldan ciktinn bi haller ooldu sana ..ama varya benim aklim hala senin su yaptigin öbür tarifte...etimekli olan....ellerine saglik fistigim...öperim cokcaaaaa...

  1. Blogger OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN said:

    Hmmm harika ellerine saglik. Bende cok severim kabak grateni. Yapimi kolay ve cok lezzetli tesekkürler canim sevgiler Sonia...

  1. Blogger bujene said:

    aslında marifetli değilimdir mutfakta sammy :) arada esiyor böyle. kabak etkinliği logosunu yapınca etkinliğe katılmaya da karar verdim ;) şimdi de pirinç etkinliği var, ona da katılacağım, sanırım mutfak kurdu olup çıkacağım :P sonucu da bekliyorum ;)

    optiom, teşekkür ederim. yok ya ne aşması, aşsam eşim bayram ederdi yemek konusunda :)) ya bak aklıma düşürdün şimdi etimekli tatlıyı. gerçekten çok güzel tadı onun da, ben de öperim seni çok ;)

    sonia, çok teşekkürler, evet basit ve leziz bir tat dediğin gibi :) sevgiler sana da ;)

  1. Blogger LaMa said:

    Beceriksiz mi?Sen mi? Super gorunuyor ve leziz de gorunuyor ve tarif de cok profesyonelce verilmis ve ay ne bileyim iste ,oyle guzel birseyler:)
    Cok cesit yapmak marifet degil ,yaptigini hakkini vererek yapmak onemli Bujene'cigim :)
    Ellerine saglik, yeni tariflerini bekliyoruz !

  1. Blogger Açalya said:

    Ben de Sammy gibi bir an duraksadim acaba dogru yerde miyim diye :) Ne guzel dilimlemissin bir de, sunum cok onemli gercekten. Bir fotografcida ve cizerde goz olmayacak da kimde olacak? Sevgili Bujene, iki blogunu da zevkle takip ediyorum.

  1. Blogger Fatma said:

    Merhaba Bujene, Kabak graten çok güzel görünüyor..Ellerine sağlık..Ayrıca yemek etkinlikleri için hazırladığın logolar süper.."Kabakgillere" e bayılmıştım. "Pirinç Ye" de çok güzel olmuş..Tebrikler..

  1. Blogger bujene said:

    lama, evet öyle de, ne biliim mutfakta pek zaman geçirmeyi sevmiyorum ya beceriksiz hissediyorum kendimi :) yok ben fazla tarif koymiim ;) ustalarıma bırakıyorum bu işi. teşekkürler bu arada :)

    acalya, çok teşekkür ederim güzel sözlerin için ;) beğenmene sevindim, sevgiler çok :)

    fatma, logoları ve tarifi beğenmene sevindim :) sizin balkabaklı milkshake'iniz de harika görünüyor, bu aralar tatlılara dadandım da :)

  1. Anonymous Adsız said:

    Düşünüyorum benim evde ki iki canavara ben onları kessem kabak ve karnıbahar yediremiyorum.Acaba verdiğiniz tarifi denesem yerler mi?Nolmuş onlar yemezse ben yerim deneyeceğim :D Güzel tarif ellerinize sağlık ve de afiyet olsun.

  1. Anonymous Adsız said:

    slm,tarifinize de fotoğrafına da bayıldım,ellerinize sağlık,bunu denemeliyim..

  1. Anonymous Adsız said:

    Bujene'cigim, hemseriyiz de neden soylemedin :D
    Vildan'in etkinlik yazisinda ogrendim Malatyali oldugunu :))

  1. Blogger sevdamavisi said:

    Çok güzel yaaa. Bujene ellerine sağlık görüntü iştahımı açtı bile

  1. Anonymous Adsız said:

    Teprik ederim cizimler cok guzel ben ilk geliyorum blokuna sanirim denk gelmedim daha once ama yaptigin kabak greten sayasinde seni tanimis oldum bende beklerimcokguzel bir siten var gercekten..

  1. Blogger life said:

    Bujenecim bende resim kursuna başladım:)Ancak hocaya sordun karikatür çizmeyide öğrenecekmiyiz diye hayır dedi karikatür çizmeyi nasıl öğrenebilirim kendi kendime?Ne tavsiye edersin?

    Selamlar...

  1. Anonymous Adsız said:

    Merhaba Bujene bende tarifi görünce şaşırdım ilk başta görüntüsü süper valla elinize sağlık on parmakta on marifet buna denir sanırım :) eğer mutfağa az girmiş haliniz buysa bide girseniz düşünemiyorum bile :)

  1. Anonymous Adsız said:

    yemek nefis görünüyor...
    ellerine sağlık canım....

  1. Blogger bujene said:

    vecihe, bence de bir dene ;) yine de beğenmezlerse sen yersin :) çok teşekkür ederim.

    süheyla, çok teşekkürler ;)

    samsunlu lama :) 6 aylığına filan hemşeriyiz yani ben burda geçici bir süre bulunuyorum eşimin mecburi askerliği yüzünden. aslında istanbul'da oturuyoruz ama köken olarak egeliyiz. heheh tr.nin her bir yanını gezmişiz ya anlatınca şimdi farkettim ama bi tek karadenize gitmemişim :)) bu arada samsun-malatya ne alakadır :))

    sevdamavisi çok teşekkür ederim :)

    asya yusof, çok teşekkür ederim, beğenmene sevindim :) her zaman beklerim ;)

    mislina, çok sevindim ya :) yeni bir çizer daha geliyor aramıza demek ;) karikatür çizimine usta karikatüristleri taklit ederek başlayabilirsin. hocalarım bana öyle demişlerdi, önce taklit edin sonra kendi tarzınız oturacaktır yavaş yavaş diye. ben de sadık pala ve semra can'ın karikatürlerini taklit etmiştim başta, çizdikçe tarzım oluştu diyebilirim :) bir de bize insan çizimini, insan vücudunun oranlarını, hareketlerini vs. çizdirdiler, ki sanırım bunu resim kursunda öğreneceksiniz. bu da çok yararlı bir çalışma karikatür açısından, hareketleri daha kolay algılayıp çizebiliyorsun ;) hadi kolay gelsin sana şimdiden, çalışmalarını bekliyoruz...

    pastacı kız, çok teşekkürler güzel sözlerine :) ben de balkabaklı pastana bayıldığımı söylemek isterim ;) çok güzel görünüyor..

    leziz, çok teşekkür ederim :)

  1. Blogger munevver said:

    Bujene,
    -Yemeğin çok başarılı,
    -Kabakgiller logosu çok şirindi,
    -Şimdi de pirinç etkinliği logosu..
    Ne diyeyim,her şey süper..Eline,kalemine sağlık....
    Sevgiyle,nanelimon.

  1. Blogger LaMa said:

    Hain blogger gondermedi yorumumu, ama tekrar yazacagim azmettim,icimde kalmasin :)

    demistim ki askol yani Bujene, beni hemseri kabul etmedin demek. Samsun-Malatya ya da Istanbul hatta suanda malumunuz turkiye-ABD mesafenin ne onemi var, muhim olan gonullerin yakinligi... Cok kirildiiiiiiiimm :'(

    not:Esine tez tezkereler dilerim

    Imza: Duygulariyla oynanan Lama :P

  1. Blogger LaMa said:

    Aaa gitmis yorum, bana gitmedi demisti yalanci blogger!

  1. Blogger bujene said:

    çok teşekkürler münevver :) beğenmene sevindim...

    lamam mutfağım, kırlma yaaaaa :(( tamam ettik bi cahillik (yanakları al al utanan smili) kusura bakma :( doğru diyosun biz dünyalıyız di mi ;) hepimiz aynı memleketliyiz yani. mesafelerin önemi yok dediğin gibi, önemli olan gönüllerin yakınlığı, beğendim bu lafı ;) ne bilim hemşehri deyince çocuklar gibi düz mantık düşündüm ben de :)) kusura bakma tekrar.
    bir de birsürü uğraşmışsın mesaj üstünde blogger yüzünden, oysa ki 3 denemen de geldi :) bu blogger'ı ne yapmalı bilmem :P
    çok sevgiler sana :)

  1. Blogger LaMa said:

    Tamam baristik , zaten blof yapmistim sana kusmemistim ki ( dislek simili :P)
    Harbiden msn'deki suratlara oyle alismisim ki bloglara yazi, yorum yazarken kendimi ifade edemiyormusum gibi geliyor. Senin teknik iyi ama uzun biraz, her ifadeyi tasvir et uhuu, kim ugrasacak(tembel lama smili hehe)
    Sevgiler

  1. Blogger bujene said:

    aynı şekilde lama, blogger'a söyleyelim de şuraya birkaç smiley atsın, olmuyo böyle :))

  1. Anonymous Adsız said:

    Ellerine sağlık bujene, blogunda yemek tarifiyle karşılaşınca çok şaşırdım :)

  1. Anonymous Adsız said:

    DOSTLAR GÜNÜ...
    BILIYORMUSUN BUGÜN DÜNYA DOSTLAR GÜNÜ
    BU MESAJI SEVDIGIN DOSTLARINA GÖNDER
    EGER BENDE O SEVDIGIN DOSTLARINDAN BIRIYSEM BANADA YOLLA 10 ARKADASINA GÖNDER BAK KAÇ CEVAP GELECEGINE
    EGER 7 DEN FAZLA ISE SEVILEN BIR DOSTSUN
    EGER DEGILSEN ...............

  1. Blogger bujene said:

    pembeli, çok teşekkürler ;)

    leziz senin de dünya dostlar günün kutlu olsun :)sevgiler...

  1. Anonymous Adsız said:

    Son yaziyi koymanin uzerinden 6 gun gecmis Bujene'cigim, anlarsin ya ;)
    Sevgiler

  1. Blogger Unknown said:

    Sevgili Bujene,
    Ay dayanamiyacagim artik.Seni su kabaklar sayesinde tanidik yzicam nasib olmadi.NE cici bu resimler boyle ...Ellerin dert gormesin...

    VE su kabak garetn oda baska bir guzel.Nasilda istiyor insan gecenin bir yarisinda...

    Neyse ben seni rahatsiz ederim artik.Bu arad Gulenay ben...Cok memun oldum.
    Sevgiler

  1. Blogger bujene said:

    ikazcı lama, geldim biraz geç oldu ama her zamanki gibi :) sen nerelerdesin? görünmüyorsun kaç gündür? inş. iyisindir...

    gülenay, ben de çok memnun oldum :) ziyaretin sevindirdi beni. çizimler ve resimleri beğenmen de öyle ;) sevgiler sana da çok...

  1. Blogger kalimeero said:

    tarifini denedim, cok lezzetliydi, tesekkurler. ellerine saglik.

  1. Blogger Rakunt ideas said:

    Ben de sevgili Sammy katılıyorum maşallah allah nazardan saklasın ne mutlu elinizden her iş geliyor ellerinize sağlık....ben hemen yapacağım bende kabak yemeği çok fazla yoktur derdim ama gördükçe şaşırıyporum

  1. Anonymous Adsız said:

    resmi görünce canım çekdi tarifi aldım bugün pişireceğim gercekden güzel bir görünüme sahip paylaşımın için teşekkürler sevgiler...

  1. Anonymous Adsız said:

    güzel olmuş eline sağlık poyraz

yorum yaz


Free Hit Counter